اختيار الموقع            تسجيل دخول
 

المؤلفين المشاركين
 السيد محمد السيد دعدور
  عدد المقالات  : 65
 

A proposed translation program for developing EFL prospective teachers’ bicultural awareness and their performance in translation: An experimental study.
 السيد محمد السيد دعدور - جامعة دمياط - كلية التربية - El Sayed Dadour


تم النشر في  : Occasional Papers in the Development of English Language Education, 38,(P. 149-178). Cairo, Egypt: Center for Developing English Language Teaching, Faculty of Education, Ain Shams University.
تم النشر بتاريخ  : 04/04/2004




The Role of Kinesthesia in Developing Children’s Learning of Foreign Language Vocabulary: An Experimental Study.
 السيد محمد السيد دعدور - جامعة دمياط - كلية التربية - E. Dadour

الكلمات الدالة  teaching vocabulary,using kinesthesia in TEFL
الصفحات  40
تم النشر في  : : Egyptian Council for Curricula and Instruction, Faculty of Education, Ain Shams University
تم النشر بتاريخ  : 01/01/2005




The effectiveness of an interactive -reading program on developing the reading skills and the empathic feelings of prospective teachers of English
 السيد محمد السيد دعدور - جامعة دمياط - كلية التربية - El Sayed Dadour


تم النشر في  : Journal of Reading and Literacy, 32, (pp. 16-70). Cairo, Egypt: The Egyptian Association for Reading and Literacy, Faculty of Education, Ain Shams University
تم النشر بتاريخ  : 04/04/2004




Investigating the relationships among explicit-implicit teaching, biological age, and foreign language learning
 السيد محمد السيد دعدور - جامعة دمياط - كلية التربية - E. Dadour

الكلمات الدالة  explicit-implicit teaching , bilological age and foreign language learning
الصفحات  56
تم النشر في  : Studies in Curricula and Methodology, 88,(pp. 21-77). Cairo, Egypt: Egyptian Council for Curricula and Instruction, Faculty of Education, Ain Shams University
تم النشر بتاريخ  : 03/03/2003




New perspectives on the teaching of listening.
 السيد محمد السيد دعدور - جامعة دمياط - كلية التربية - E. Dadour

الكلمات الدالة  teaching listening, testing listening, new perspectives in language teaching
الصفحات  56
تم النشر في  : Association of Arab Universities Journal for Education and Psychology, 1, (pp. 12-68). Damascus, Syria: Faculty of Education, Damascus University.
تم النشر بتاريخ  : 01/01/2003




The effectiveness of a visual literacy based English program on developing the achievement of deaf foreign language learners
 السيد محمد السيد دعدور - جامعة دمياط - كلية التربية - E. Dadour

الكلمات الدالة  deaf language learners, teaching English to deaf learners
الصفحات  29
تم النشر في  : Occasional Papers in the Development of English Language Education, 35, (pp.1-29). Cairo, Egypt: Center For Developing English Language Teaching, Faculty of Education, Ain Shams University
تم النشر بتاريخ  : 02/02/2002




The effectiveness of promoting autonomy on solving some learning problems of underachieving language learners and improving their academic achievement.
 السيد محمد السيد دعدور - جامعة دمياط - كلية التربية - E. Dadour

الكلمات الدالة  underachieving language learners, autonomous learning
الصفحات  65
تم النشر في  : Journal of Reading and Literacy, 11, (pp. 136-201). Cairo, Egypt: The Egyptian Association for Reading and Literacy, Faculty of Education, Ain Shams University.
تم النشر بتاريخ  : 01/01/2001




The Effectiveness of a Consciousness-Raising Program on Developing the Spelling Skill of Prospective Teachers of English.
 السيد محمد السيد دعدور - جامعة دمياط - كلية التربية - E. Dadour

الكلمات الدالة  developing spelling skills, conscious - learning of foreign languages
الصفحات  50
تم النشر في  : Studies in Curricula and Methodology, 64 (pp. 3-53). Cairo, Egypt: Egyptian Council for Curricula and Instruction, Faculty of Education, Ain Shams University.
تم النشر بتاريخ  : 01/01/2000




Assessing Foreign Language Literacy Aptitude: Reconsidering English in the Egyptian School Curricula
 السيد محمد السيد دعدور - جامعة دمياط - كلية التربية - E. Dadour

الكلمات الدالة  literacy aptitude, foreign language learning, English as a forieng language in school curricul, aptitude tests
الصفحات  65
تم النشر في  : Studies in Curricula and Methodology, 58 (pp. 1-66). Cairo, Egypt: Egyptian Council for Curricula and Instruction, Faculty of Education, Ain Shams University
تم النشر بتاريخ  : 09/09/1999




The Role of University Curriculum in Building Self-Esteem and Encouraging Risk-Taking of The Egyptian English Prospective Teachers: A Teacher Development Perspective.
 السيد محمد السيد دعدور - جامعة دمياط - كلية التربية - E. Dadour

الكلمات الدالة  teacher developmen, university curriculum,self-esteem, risk-taking
الصفحات  60
تم النشر في  : Journal of Faculty of Education, 78 (pp. 1-61). Cairo, Egypt: Faculty of Education, Al Azhar University.
تم النشر بتاريخ  : 09/09/1999




من 7
 


Powered by Future Library Software.All rights reserved © CITC - Mansoura University. Sponsored by Mansoura University Privacy Policy