Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
دراسة تطبيق استراتيجية التسويق الموجه للمقصد السياحي ”دراسة حالة: واحة سيوة”
المؤلف
محمود، عبدالرحمن على عبدالسلام .
هيئة الاعداد
باحث / عبدالرحمن على عبدالسلام محمود
مشرف / مروة فوزى عبدالوارث
مشرف / حميدة عبدالسميع محمد
مناقش / حميدة عبدالسميع محمد
الموضوع
التسويق السياحى.
تاريخ النشر
2024.
عدد الصفحات
147ص.:
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
السياحة والترفيه وإدارة الضيافة
تاريخ الإجازة
17/1/2024
مكان الإجازة
جامعة مدينة السادات - كلية السياحة والفنادق بالسادات - دراسات سياحية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 181

from 181

المستخلص

Marketing is considered one of the social sciences most impacted by the movement of global changes, the outbreaks of globalization, and scientific and technical revolutions. This is because it is a set of concepts and intellectual trends surrounded by social and cultural variables related to the society in which it is practiced. Hence, all variables that affect society affect the science of marketing. which, in turn, is an effective tool for further societal change. Market knowledge is considered one of the most important assets of companies and institutions in our current era, as it enables them to maintain their competitiveness in different markets. from this standpoint, organizations have begun to pay attention at the present time to society and the surrounding environment, which has helped in the emergence of modern trends in marketing, comprising targeted marketing (Kayabasi & Mtetwa, 2016; Ramadan, 2018).