Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
برنامج قائم على الأنشطة الحس حركية لتنمية التآزر البصري الحركي لدى الأطفال الذاتويين ذوي الأداء الوظيفي المرتفع /
المؤلف
أمل منير عبد العال منهي،
هيئة الاعداد
باحث / أمل منير عبد العال منهي،
مشرف / شحاته سليمان محمد.
مشرف / هند إسماعيل إمبابي.
مناقش / خالد النجار
الموضوع
التوحد عند الأطفال.
تاريخ النشر
2021.
عدد الصفحات
212 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
علم النفس (متفرقات)
تاريخ الإجازة
25/5/2021
مكان الإجازة
جامعة القاهرة - كلية التربية للطفولة المبكرة - العلوم النفسية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 281

from 281

المستخلص

The current research aimed at examining the effectiveness of sensory motor activities in developing visual motor coordination in children with high functioning autism. The research sample consisted of ten children with high functioning autism, between (4 – 6) years old. The tools consisted of The Gilliam autism disorder,symptoms, and intensity diagnosis (third edition), Stanford-Binet Intelligence Scale Fifth Edition, Visual Motor Coordination Scale for Children with Autism (prepared by the researcher), A Program based on Sensory Motor Activities for Visual Motor Coordination Development in Children with High Functioning Autism (prepared by the researcher). In addition, quasi-experimental research design and suitable statistical methods were utilized to gather, analyze degrees from the scales, and to verify research hypotheses. It was found the effectiveness of the sensory motor activities-based program in developing visual motor coordination in the experimental group of children with high functioning autism.