Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
فعالیة إستخدام بعض إستراتیجیات التعلم النشط في تنمیة مفاهیم التربیة الفنیة والتفكیر الإبداعي لدى تلامیذ الحلقة الثانیة من التعلیم الأساسي /
المؤلف
البسیوني، سارة أحمد محمود محمود.
هيئة الاعداد
باحث / سارة أحمد محمود محمود البسيوني
مشرف / أحمد البهي السيد
مشرف / أماني السيد غبور
مشرف / سوزان عبدالملاك واصف
الموضوع
التفكیر الإبداعي - استراتيجيات. التربیة الفنیة - مفاهيم. التراث الفنى. التعلم - فعاليات.
تاريخ النشر
2015.
عدد الصفحات
مصدر الكترونى (306 صفحة) :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
Multidisciplinary تعددية التخصصات
تاريخ الإجازة
1/1/2015
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية النوعية - قسم العلوم التربوية والنفسية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 328

from 328

المستخلص

Education all over the world faces many multi-accelerated challenges, as a result of the dramatic changes in knowledge and information in technology,and these require a comprehensive review of the system of education in the
most advanced and developed countries of the world .This has led to the creation entrances and trends which has focused this entrances to the role of the learner, and made him the educational process axis, and emphasized the possibility of learning of each student and access it to the level of perfection if the availability of a learning style that suits his abilities and trends, so loud cries about the need for paradigm shift to the philosophy and goals of education which is interested in education to become a student in the light of a product knowledge , not a recipient which made the development of teaching all subjects and learned an urgent requirement, where some of the literary works and studies
have indicated that each individual learnable, and every learner inaccessible to the level of mastery, and all versed met for creativity, if they have the appropriate teaching strategies .