Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
تطوير السلوك القيادي لمديري إدارات التربية والتعليم
بالمملكة العربية السعودية في ضوء مدخل إدارة الجودة الشاملة.
المؤلف
الحارثي ، عبداللة بن صالح مريس .
هيئة الاعداد
باحث / عبدالله ب صالح وريس الحارثى
مشرف / روضان أحمد عيد
مناقش / محىد طه حنفي
الموضوع
القيادة الادراية .
تاريخ النشر
2014.
عدد الصفحات
256ص. ؛
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
تاريخ وفلسفة العلوم
تاريخ الإجازة
1/1/2014
مكان الإجازة
جامعة عين شمس - كلية التربية النوعية - السلوك القيادي
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

المستخلص

The aim of the study includes : Identifying the theoretical
foundations of leadership behavior in the light of the total quality
management, and Identifying the tasks and requirements of the
development of public administration for education in Saudi Arabia, and
Monitoring the reality of the leadership behavior for principles of
education in the Kingdom of Saudi Arabia, and Detecting the perceptions
and attitudes of experts toward leadership behavior for principals of
departments of education in the Kingdom of Saudi Arabia in the light of
total quality management, and Submitting a proposal to develop the
leadership behavior of the principals of education in the Kingdom of
Saudi Arabia in the light of the total quality management.