Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
فاعلية استخدام الوحدات النموذجية التطبيقية على التحصيل الدراسي ومستوى الإنجاز في بعض مسابقات الميدان والمضمار لطلاب كلية التربية الرياضية /
المؤلف
خطاب، نبيل محمد محمد.
هيئة الاعداد
باحث / نبيل محمد محمد خطاب
مشرف / أبو النجاأحمد عز الدين
مناقش / محمد مرسال حمد
مناقش / أحمد عبد الفتاح حسين
الموضوع
طرق التدريس. ألعاب القوى. الوسائل التعليمية. الرياضة البدنية - مسابقات.
تاريخ النشر
2009.
عدد الصفحات
170 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
Multidisciplinary تعددية التخصصات
تاريخ الإجازة
1/1/2009
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية الرياضية - مناهج وطرق تدريس التربية الرياضية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 385

from 385

المستخلص

The research aim to :- Recognizing The Efficiently of Using Modules On The procuring Studiedly And The Achievements Level For Some Of Track And Field Events To Faculty of Sports Education Students and Designing educational program with Using Modules in For Some Of Track And Field Events (200 m Sprint & Triple Jump and Javelin throw ) To Faculty of Sports Education Students
- The researcher used the experimental method ( the experimental design for two groups - test pre and test after ) for each group
- The study sample included ( 24 ) students , in2 nd. group in faculty of physical education in classes of damietta ,Mansoura University , academic year 2007/2008 , They were divided into 2 equal groups ( each of 12 students ) One of them was the criterion group and the other was the experimental group .
-The suggested educational program Executed on the experimental group in the period from 11 Feb to 26 Apr . 2008, Two lessons in the week ,Time of lesson is one hour and half
- The important results ;
The experimental group ( Modules ) Improvement than The criterion group ( Command Style ) in educational attainment, technical performance level , and Numerical level in (Triple Jump and Javelin throw ) has been achieved , and The experimental group ( Modules ) Improvement than The criterion group Command Style in educational attainment and technical performance level in (200 m Sprint) has been achieved .