Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
التفاعل بين التغذية الراجعة (تصحيحية/تفسيرية) ومستوى المفردة بالاختبارات الإلكترونية التكيفية وأثره على تنمية المرونة المعرفية ومستوى قلق الاختبار لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية /
المؤلف
حسين إسماعيل حسين،
هيئة الاعداد
باحث / حسين إسماعيل حسين
مشرف / نهى محمود أحمد.
مشرف / سلوى فتحي محمود المصري
مناقش / الغريب زاهر إسماعيل.
مناقش / هناء محمد مرسي جمال الدين.
الموضوع
الاختبارات والقياسات التربوية 107136
تاريخ النشر
2022.
عدد الصفحات
99 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
تكنولوجيا التعليم
تاريخ الإجازة
1/1/2022
مكان الإجازة
جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - تكنولوجيا التعليم.
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 358

from 358

المستخلص

The current research aimed to identify the effect of the interaction between feedback (corrective / explanatory) and the item level in Computerized Adaptive Testing (CAT) on the development of cognitive flexibility and reducing the level of test anxiety among preparatory stage students. To verify this, the researcher used an experimental research method, reviewing literature, researches, Arab and foreign studies, which relate to Computerized Adaptive Testing (CAT) according to the feedback (corrective / explanatory) and the item level. The criteria for designing Computerized Adaptive Testing (CAT) were also prepared and the model for designing Computerized Adaptive Testing (CAT) of Prof. Dr. Gharib Zaher (2009) used in designing the proposed flow map of the Computerized Adaptive Testing (CAT) platform for the current research. The research sample consisted of an experimental sample with total of (220) male/female students of the second preparatory grade, divided into four groups according to the experimental design of the research.