Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
أثر تدريس العلوم وفقًا لمدخل STEM علي تنمية المفاهيم العلمية ومهارات التفكير التوليدي لدي تلاميذ الصف الثاني الإعدادي /
المؤلف
عبدالعال، انتصار خلف محمد.
هيئة الاعداد
باحث / انتصار خلف محمد عبدالعال
مشرف / بدرية محمد محمد حسانين
مشرف / صبري باسط أحمد
مناقش / كريمة عبداللاه محمود
مناقش / منال علي حسن
الموضوع
طرق التدريس.
تاريخ النشر
2023.
عدد الصفحات
292 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
المناهج وطرق تدريس العلوم
الناشر
تاريخ الإجازة
4/3/2023
مكان الإجازة
جامعة سوهاج - كلية التربية - المناهج وطرق التدريس.
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 313

from 313

المستخلص

The aim of the current research is to study the effect of teaching science for the STEM approach on the development of scientific concepts and generative thinking skills among second grade preparatory students. With pre and post measurement, where the experimental group studied the unit according to the STEM approach, and the control group studied the same unit in the usual way. Then the post application of the research tools, and the data were collected and processed statistically using the (T) test
And addressing the size of the impact, the research concluded that teaching science according to the STEM approach had a significant impact on the development of scientific concepts and generative thinking skills among second year middle school students. This led the researcher to recommend the need to teach science to middle school students according to this approach.