Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
إدارة الصراع التنظيمي بمدارس التعليم الأساسي في دولة الكويت :
المؤلف
فاطمة محمد حمزة أبو طالب أسد الله،
هيئة الاعداد
باحث / فاطمة محمد حمزة أبو طالب أسد الله
مشرف / نجوى يوسف جمال الدين
مشرف / إسلام الششتاوي محمد خميس
باحث / فاطمة محمد حمزة أبو طالب أسد الله
الموضوع
التعليم الاساسى - الكويت
تاريخ النشر
2022.
عدد الصفحات
179 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
أصول التربية
تاريخ الإجازة
1/1/2022
مكان الإجازة
جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - أصول التربية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 219

from 219

المستخلص

This study aimed to identify the methods of organizational conflict between school principals and teachers and identify the theoretical foundations of organizational conflict management, as well as providing proposals to activate the methods of organizational conflict management between principals and teachers of basic education in the State of Kuwait. The study community consisted of all the principals, teachers, and assistant principals in primary, middle, and secondary schools in the educational
districts of Capital, Hawalli, and Mubarak Al-Kabeer Governorates in the State of Kuwait, while the study sample included (1468) individuals. The researcher adopted the descriptive approach as the study method and used the questionnaire as the study tool.