Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
فعالية التدريب على استراتيجيات التنظيم الانفعالي في تحسين الصمود النفسي لدى المراهقين المكفوفين /
المؤلف
الروبي، أحمد يوسف محمد يوسف.
هيئة الاعداد
باحث / أحمد يوسف محمد يوسف الروبي
مشرف / إيهاب عبد العزيز الببلاوي
مشرف / محمد مصطفى طه
مناقش / فضل إبراهيم عبدالصمد
مناقش / نرمين محمود عبده
الموضوع
المراهقون - علم نفس.
تاريخ النشر
2022.
عدد الصفحات
193 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
الصحة النفسية
الناشر
تاريخ الإجازة
1/9/2022
مكان الإجازة
جامعة بني سويف - كلية التربية - الصحة النفسية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 203

from 203

المستخلص

The current study aimed to verify the effectiveness of a training program based on emotional regulation strategies in improving the psychological resilience of blind adolescents, and verify its continuity during its validity period in Fayoum, Their chronological ages ranged between (16.8-20.3) years, with an average age of (18.7) years, and a standard deviation of (1,632). They were divided into two control and experimental groups of (7) students each after the variables of chronological age, family socio-economic level, intelligence coefficient, degree of psychological resilience, and emotional regulation strategies were adjusted. The study tools included a Psychological Resilience Scale prepared by Eman Sarmini (2015), Scale of Emotional Regulation Strategies prepared by the researcher, and a training program based on emotional regulation strategies, prepared by the researcher. The results of the study revealed the effectiveness of the training program based on emotional regulation strategies in psychological resilience among blind adolescents of the study sample.
Keywords: Emotional regulation strategies - psychological resilience - blind adolescents.