Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
العلاقة بين قصور الادراك والتفكير واضطراب التكامل الحسى لدى عينه من ذوى الإعاقة العقلية البسيطة القابلين للتعلم /
المؤلف
الحديدي، منار حسين على.
هيئة الاعداد
باحث / منار حسين على الحديدي
مشرف / أكرم فتحي يونس زيدان
مناقش / محمود مندوه محمد سالم
مناقش / السيد فهمي علي
الموضوع
الأطفال ذوي الهمم - تعليم. الأطفال ذوي الهمم - رعاية. اضطراب الذاتوية. ذوي الهمم - تعليم.
تاريخ النشر
2022.
عدد الصفحات
مصدر الكترونى (188 صفحة) :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
علم النفس
تاريخ الإجازة
1/1/2022
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية الآداب - قسم علم النفس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 188

from 188

المستخلص

The Study aimed to examine the effective, this using a program based on in targeted activities to develop the skills of some executive functions among learnable mentally. Hand, I capped child ren and Its impact on their acquisition of some fee skills. 1- Verifying the existence of a corral atonal relation ship between sen sory integration dis order and lack of thinking among children with dis abilities according to the economic level, age and educational level. 2- To verify the existence of acerra lotion bet ween sensory thinking dis order and mental dis ability between their in titgration in to the society or the surrounding environ mint. 3- To verify the existence of a relationship between sensory in tegration disorder and cognitive Impairment. Study A approach:. The researcher used the descriptive correlative method the study sample: The study was conducted on a sample of 47 mentally handy capped children of the educable of the educable category and a child from within the centers for this category to train and integration the educable schools to in terron with the community and the surrounding environ meant and Provide them with care.