Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
PERFORMANCE ANALYSIS OF MOBILITY MANAGEMENT SCHEMES FOR VEHICULAR NETWORKS /
المؤلف
MOHAMMED, NIHAL HOSSNY Abdo.
هيئة الاعداد
باحث / نيهال حسني عبده محمد
مشرف / محمود مرعي
مشرف / صلاح محمد رمضان
مشرف / هبة نشأت الموافي
مناقش / فتحي أحمد السيد عامر
مناقش / راوية يحيي رزق
الموضوع
MOBILITY MANAGEMENT VEHICULAR NETWORKS
تاريخ النشر
2017
عدد الصفحات
1v.(various paging) :
اللغة
الإنجليزية
الدرجة
ماجستير
التخصص
الهندسة الكهربائية والالكترونية
تاريخ الإجازة
29/1/2017
مكان الإجازة
جامعة بورسعيد - كلية الهندسة ببورسعيد - الهندسة الكهربية
الفهرس
Only 14 pages are availabe for public view

from 187

from 187

Abstract

The aim of the thesis is to analyze the two protocols NEMO BSP and proactive and reactive HI-NEMO and try to improve reactive HI-NEMO performance by enhancing QoS requirements and finding the suitable solution for losing sending packets during the period of link layer handover (𝐋𝟐 handover) and recognition of the new path and having a new IP address.
This solution is proposed SMART BUFFERING HI-NEMO that used to eliminate packet loss during reactive HI-NEMO which increases in small radius cell coverage area of BSP and affect applications that need accuracy in sending data. This packet loss is due to the period of down link and up link of BS2 and the configuration of new Care of Address (CoA).