Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
المدخل الجدلى التجريبى لتنمية الحس الفيزيائى والطموح الأكاديمى لدى طلاب المرحلة الثانوية /
المؤلف
أحمد، أميرة ابراهيم ابراهيم.
هيئة الاعداد
باحث / أميرة ابراهيم ابراهيم أحمد
مشرف / عايدة عبدالحميد سرور
مشرف / محمد رشدي أبوشامة
مناقش / منى عبدالصبور محمد شهاب
مناقش / زبيدة محمد قرني محمد عبدالله
الموضوع
الفيزياء - دراسة وتعليم. الفيزياء - دراسة وتعليم (ثانوي) طرق التدريس.
تاريخ النشر
2021.
عدد الصفحات
مصدر الكتروني (447 صفحة) :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
الفيزياء وعلم الفلك
تاريخ الإجازة
01/01/2021
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم المناهج وطرق التدريس.
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 447

from 447

المستخلص

This research aimed at determining the effectiveness of Experimental Controversial Approach in developing achievement with (knowledge –comprehension- application – high cognitive levels( ; Sense of Physics with dimensions (Recall previous experiences and relating them to present - physical numerical sense - Activating the majority of senses- Inference- Representation) and Academic Ambition with (persistence- planning - A person’s relationship with others). To achieve that the experimental methodology with quasi – experimental design was used, achievement test, Sense of Physics test and Academic Ambition scale were prepared, these tools were applied on a sample of (59) students of the 2nd grade of secondary stage at Nabrouh administration In Dakahlia Governorate, the sample was divided into two groups, (29) students of the experimental group and (30) students of the control group. The results showed that there is a partially statistically difference in favor of the experimental group in both achievement, Sense of Physics, and Academic Ambition. So, these results indicated the experimental controversial approach to develop the sense of physics and academic ambition.