Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
الفلسفة التربوية عند عبدالله عبد الدائم
وإسهاماتها في بناء مشروع حضاري تربوي عربي /
المؤلف
إبراهيـم، صابريـن إبراهيـم ريــاض.
هيئة الاعداد
باحث / صابريــــــن إبراهيــــــم ريــــــاض إبراهيـــم
مشرف / صلاح الدين محمد توفيق
مناقش / صلاح السيد عبده رمضان
مناقش / أحمد عبد الفتاح شعلة
الموضوع
الفلسفه.
تاريخ النشر
2019.
عدد الصفحات
347 ص. ؛
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
أصول التربية
تاريخ الإجازة
1/1/2019
مكان الإجازة
جامعة بنها - كلية التربية عام - اصول التربيه
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 347

from 347

المستخلص

All educational institutions must correct their pathways to build the modern Arab human being to be a good citizen carrying the concerns of his Arab nation. That makes us need to develop a model that paints the image of this citizen and building this model will be through the thinkers who have a comprehensive vision. ABDALLAH ABDUL-DAYEM is one of those thinkers. He emphasizes the development of this model, which paints the image of the citizen who can contribute to the building of the Arab nation through education and philosophy