Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
برنامج إرشادي باستخدام اللعب لتعديل بعض الاستجابات السلوكية النمطية لطفل الروضة الكفيف /
المؤلف
بدران ، ساره احمد محمود .
هيئة الاعداد
باحث / ساره أحمد محمود بدران
مشرف / خالد عبد الرازق النجار
مشرف / إيمان سعيد عبد الحميد
مناقش / أسماء محمود السرسي
مناقش / عفاف أحمد عويس
الموضوع
الأطفال المعوقون- علم النفس .
تاريخ النشر
2014 .
عدد الصفحات
88 ص.:
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
علم النفس العصبي وعلم النفس الفسيولوجي
تاريخ الإجازة
22/1/2014
مكان الإجازة
جامعة القاهرة - كلية التربية للطفولة المبكرة - قسم العلوم النفسية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 150

from 150

المستخلص

Abstract
Name: Sara Ahmed Mahmoud Badran Title of the study: a Mentoring program using play to modify stereotypical behavioral responses by blind kindergarten child. The study aims to modify stereotypical behavior by blind children, using play, the sample of the study amounted to 10 children (4 males - 6 females) of blind children by birth, between the ages of 4-6 years, enrolled in El Nour wal Amal kindergarten for the Blind in Mansoura, and the results indicated the presence of statistically significant differences between the average ranking of the experimental group in pre and post measurements after the application of the program to the Observation Note of stereotypical behavioral responses by the blind child in favor of the post measurement. The results also indicated that there is no statistically significant difference between the average ranking of the experimental group in post and follow up measurements after the application of the program to the Observation Note of stereotypical behavioral responses. Key words Blind child – Stereotypical behaviors - play.