Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
تأثيرات الزملاء وعلاقتها بالصحة النفسية وفقا لمستويات الانجاز الأكاديمي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية /
المؤلف
معوض, دينا صلاح الدين إبراهيم.
هيئة الاعداد
باحث / دينا صلاح الدين إبراهيم معوض
مشرف / محمود أحمد أبومسلم
مشرف / أنور فتحى عبدالغفار
باحث / دينا صلاح الدين إبراهيم معوض
الموضوع
التوافق الدراسى. الصحة النفسية. التنافس الأكاديمى. الاتزان العاطفى.
تاريخ النشر
2013.
عدد الصفحات
152 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
التعليم
تاريخ الإجازة
1/1/2013
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - الصحة النفسية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 160

from 160

المستخلص

This study aims at discovering the size, type, and significance of the relationship between peers relationships and mental health of various academic achievement levels by the descriptive analytical methods was uses because of its suitability for the nature of the study.
Researcher prepares two scales for this study:
-Scale of peer relationships, it included four dimensions: Academic competitions, acceptance of peers, self - acceptance, parent support.
-Scale of mental health, it included three dimensions: academic conformity – self confidence, emotional stability.
This study was done an 800 male and female students from the first and third grade of the prep. stage.
Results:
-Discrimination between levels of academic achievement can be determined through their score in self confidence and emotional stability.
-There is a statistically significant positive relationship between the prep. stage students on the scale peer relationship and the scale of mental health for the three levels of academic achievement. This relationship increases as the academic achievement level increase.