Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
تصور مقترح لتكوين معلم الموهوبين والمتفوقين للمرحلة الثانوية فى ضوء خبرات وتجارب بعض الدول المتقدمة :
المؤلف
السمان، مروة احمد محمد.
هيئة الاعداد
باحث / مروة احمد محمد السمان
مشرف / عواطف محمد حسن
مناقش / فيصل الراوى رفاعى
مناقش / فتحى عبد الرسول محمد
الموضوع
المدرسون - تقييم.
تاريخ النشر
2012.
عدد الصفحات
268 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
التعليم
الناشر
تاريخ الإجازة
26/6/2012
مكان الإجازة
جامعة أسيوط - كلية التربية - اصول التربية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 16

from 16

المستخلص

Aim of study: The study is an attempt to establish a suggested plan for forming secondary school teachers of the gifted and talented in terms of some experiences of some developing countries.
Because of the nature of this study, the researcher used the historical, analytical, and descriptive methodology to achieve the goals of the recent study.
The researcher came up with several conclusions such as:
- Identified the concept of Giftedness.
- Characteristics of gifted and talented children.
- Characteristics of gifted and talented Teachers.
- The recent situation of gifted and talented teacher education in Egypt.
- The situation of educating teachers of the gifted and talented in some countries such as England and the United States of America.
- Build a suggested plan for preparing teachers of the gifted and talented in Egypt in terms of the experiences of these countries.