Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
فعالية استخدام نموذج دورة التعلم فى تدريس الهندسة لتنمية التحصيل والتفكير الابداعي لدى تلاميذ المرحلة الاعدادية=
الناشر
زكريا جابر حناوى بشاى،
المؤلف
بشاى، زكريا جابر حناوى.
هيئة الاعداد
باحث / زكريا جابر حناوى بشاى
مشرف / محمود محمد حسن
مناقش / رفعت محمد حسن
مناقش / عماد ثابت سمعان
الموضوع
الهندسة- تعليم وتدريس.
تاريخ النشر
2004 .
عدد الصفحات
252 ص.؛
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
التعليم
الناشر
زكريا جابر حناوى بشاى،
تاريخ الإجازة
21/3/2004
مكان الإجازة
جامعة أسيوط - كلية التربية - المناهج وطرق التدريس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 278

from 278

المستخلص

The study aimed to recognizing the effectiveness of using the learning cycle model in teaching geometry for developing the achievement and creative thinking of preparatory stage students.
The Study group included (87) second prep students. They were divided into two sub-groups: the experimental group (44 students) and the control group (43 students).
To achieve the study objectives, some tools were prepared. These tools included a Teacher’s Guide for the congruence unit adapted in the light of the modified learning cycle model, Students’ Activity Sheets,
A Pre-Post Achievement Test, and Creative Thinking Test in Mathematics.
The study proved the effectiveness of the modified Learning Cycle Model in developing the achievement and creative thing of the study group who studied Geometry using the modified model.